15 Haziran 2017 Perşembe

Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında

           Japon yazar Haruki Murakami'nin bir romanı, sevgili arkadaşım Esra'nın bana önerdiği bir kitaptı. 188 sayfalık kısa bir roman, iki günde bitiriverdim.

         Kitaptaki kahramanlar; Hacime ( kitabı onun anlatımından okuyorsunuz), Şimamato ( Hacime'nin çocukluk arkadaşı ve aşkı), İzumi ( Hacime'nin liseden kız arkadaşı) ve Yukiko ( Hacime'nin karısı).


          Yazarın daha önce Sahilde Kafka adlı kitabını okumuş ve çok beğenmiştim. Bu kitapta güzel ama Sahilde Kafka kadar güzel değil. Yazarın dili son derece sade ve akıcı olduğu için kitapları rahat okunuyor ( burada çevirmene teşekkür etmek gerekiyor).


        Haruki Murakami, kitaplarını İngilizce yazıyormuş kendi anadilinde yazmadığı için Japonlar tarafından çok eleştirilen bir yazarmış. O'nu batı özentisi olarak lanse ediyorlarmış. Avrupa'da ve Amerika'da ise kitapları çok okunuyormuş.

       Kitabın konusu ise kısaca şöyle: Şimamato ve Hacime birbiriyle sınıf arkadaşıdır. Çok güzel bir dostlukları vardır. Liseyi farklı farklı okullarda okudukları için zamanla birbirlerinden kopmuşlardır. Hacime'nin hayatına daha sonra İzumi girer ve onunla birlikte olur. Yıllar yıllar geçer Yukiko'yla evlenir iki de kızı olur ama Şimamato'yu hiç unutmaz, hatta pek çok kadınla birlikte olmasına rağmen hep ilk aşkı olan Şimamato'yu özler. Derken yıllar sonra onunla karşılaşır. Aynı duygularla yine O'na bağlanır. Fakat Şimamato kapalı bir kutudur. O'nunla ilgili her şeyi yazar gizli tutar ve okuyucunun hayal gücüne bırakır. Sanırım benim hayal gücüm pek olmadığı için Şimamato'yla ilgili her şey ben de havada kaldı. Okuduklarımı hiçbir yere oturtamadım diyebilirim.

       Bu yazarın böyle bir yönü var Sahilde Kafka'yı okurken de aynı şeyi yaşamıştım. Pek çok şeyi merak ediyorsunuz. Kitap bitiyor ve hiçbir sorunuza cevap bulamıyorsunuz. Kafanızda sorularla öylece kalakalıyorsunuz.

      Yazımı kitaptan beğendiğim bir sözle bitirmek istiyorum. Sürükleyici romanları sevenler için bu kitabı önerebilirim.

       Sayfa 30: " İnsan sadece var olarak bir insanda dönüşü olmayan yaralar açabiliyor."
      

0 yorum:

Yorum Gönder