6 Mart 2017 Pazartesi

Akademi Kitabevi


        Akademi Kitabevi; Kadıköy'de çok sevdiğim bir kafe . Caferağa mahallesinde bulunan kafemiz, hem ders çalışmak isteyen öğrencilerimiz için hem de kitap gazete okuyan kişiler için ideal bir mekan.


          Özellikle alt kat çalışma odası gibi. Arkadaşlarla birkaç defa orada oturduk  baktık herkes sessiz sessiz ders çalışıyor, rahatsız etmeyelim diye yukarı kata çıkıp orada oturduk. Alt katta bulunan bahçe de yine öğrenciler tarafından çalışma odası olarak kullanılıyor. İşte bahçesi:


        Yine alt katta bir de geniş kütüphanesi var. Bu kütüphane grup toplantıları ve çalışmalar için de kullanılıyor. Mesela en son gittiğimde bir grup orada tiyatro çalışıyordu ( sanırım tiyatroydu emin değilim). Kütüphaneyi merak edenler için fotoğrafını ekledim:


         Ben gittiğimde genelde üst katı tercih ediyorum. Kitaplarla iç içe olmak bana çok iyi geliyor. Bir de bu katta,  rahat rahat sohbet edebiliyorum.


         Yeni sanılsa da bu kafenin tarihi 1970'li yıllara kadar dayanıyor. O zamanlar Nişantaşı'nda olan bu kafenin müdavimleri ise dönemin ünlü yazar ve şairleriymiş. Kafenin en sevdiğim köşesi ise işte burası:


         Bugüne kadar orada hiçbir şey  yemedim. Yiyeceklerle ilgili herhangi bir yorum yapamayacağım ama kahvesi ve çayı çok güzeldir. Tavsiye ederim.

4 yorum:

Gül Akça dedi ki...

Çok güzelmiş:) Kadıköy'e pek gitmiyorum ama yolum düşerse aklımda olsun. Arada söyleşi düzenleniyor galiba birkaç kere ilanına rastlamıştım edebiyat sitelerinde. Sevgiler:)

feride'sviolet dedi ki...

Ankara'da böyle güzel mekanlar yok;( Ne şanslısınız.

Derdest fikirler dedi ki...

Üniversiteyi Ankara'da okudum. Ama kitap kafeleri hiç hatırlamıyorum.

Derdest fikirler dedi ki...

Evet Gül Hanım söyleşiler de var. Gerçekten güzel bir kafe yolunuz düşerse mutlaka uğrayın derim.

Yorum Gönder