8 Şubat 2017 Çarşamba

Yangın Yerinde Orkideler


             Kadıköy Haldun Taner aboneliğim devam ediyor. Her çarşamba olduğu gibi bu çarşamba da tiyatrodaydım. Oyun öncesi güzel bir Kadıköy turu yaptım. Doyamıyorum Kadıköy gezmelerine her gün gitsem sıkılmam diye düşünüyorum.


       
       Bugün gittiğim oyunun adı Yangın Yerinde Orkideler'di. Oyunun yazarı Mehmet Baydur'du. Yazarın hayat hikayesini okuduğumda elli yaşında öldüğünü gördüm. Yazık,  çok kısa yaşamış ve bu kısacık ömrüne pek çok eser sığdırmış. Oyunun yönetmeni ise Hülya Karakaş'mış.



         Oyuncu kadrosu çok kalabalık değildi. Toplam altı oyuncu vardı. Oyunculuk olarak en çok Nuri karakterini beğendim. Nuri'yi canlandıran kişi ise Can Ertuğrul'muş. Diğer oyuncuları ne yalan söyleyeyim pek beğenmedim.


           Tabi ki bir tiyatro eleştirmeni değilim, bu alanda eğitim de almış değilim. Sade bir izleyici olarak ben bu oyunu beğenmedim. Beğendiğim iki şey var biri dekoru bir diğeri ise Nuri karakteri. Diğerlerini inandırıcı bulmadığım gibi oyunun konusundan da son derece sıkıldım. Ayrıca müzikleri de beğenmedim. Hatta bir an önce bitse de gitsem, diye düşündüm.


         Oyun bir saat otuz dakika ve iki perde. Anladığım kadarıyla oyun çok sevildiği için özel tiyatrolarda ve devlet tiyatrolarında da oynamış. Bugünkü oyunda da seyircinin pek çoğu ayakta alkışladı. Belki bana hitap etmemiştir diye düşünerek ve tiyatro aşkına gidin derim.

2 yorum:

Mai dedi ki...

Fatoş merhaba,

Bu tür yazılar , sebeplerini de inceleme fırsatı vererek sunulduğunda İstanbul'da yaşayan için zaten kısıtlı olan zaman ve kaynak kaybını engellediği için ziyadesi ile kıymetli geliyor bana.

Vallahi teşekkürler.

Askıda bilet uygulaması var, hiç baktın mı buna?
Kadıköy belediyesi kültür merkezlerinde uygulanıyor.

Sevgiler

Derdest fikirler dedi ki...

Askıda bilet uygulamasını hiç bilmiyordum, bu konuyla ilgili araştırma yapacağım. Bilgi verdiğin için teşekkürler Kadriye. Yorum için de ayrıca teşekkür ederim.

Yorum Gönder