28 Şubat 2017 Salı

Anlatılan Senin Hikayendir

     
           Cuma akşamı Türkan Saylan Kültür Merkezi'nde,  Levent Üzümcü'nün,  Anlatılan Senin Hikayendir, adlı oyununu izledim.


         İki perdelik oyunda toplam üç ayrı hikaye anlatılıyordu. Biri Bergama'lı Mehmet Emmi'nin hikayesi ( ismi yanlış hatırlıyor olabilirim. Allah'ım tam bir isim özürlüyüm), diğeri Levent Üzümcü'nün dedesinin hikayesi, sonuncusu ise denizci Barış'ın hikayesi. Üçü de Ege'li. İlk oyunda kullanılan  Ege ağzından dolayı esprilerin çoğunu kaçırdım.



          Oyun müzikliydi. Türküleri de Levent Üzümcü söylüyordu. Ege oyunlarını da çok güzel oynuyordu. Ama bence türkü söylememeli, çünkü söylerken çok fazla detone oluyordu. Hatta bence türküleri başkası söylese oyuncu daha da az yorulurdu. Hem söylemek hem oynamak gerçekten zor zaman zaman insan nefes nefese kalabiliyor.



       Kahramanların üçünün de hikayesi etkileyiciydi. Ama ben en çok denizci Barış'ın hikayesini sevdim.


        Gemilerde çalışan Barış, Kardak kayalıkları krizi yüzünden Yunanlıların saldırısına uğrar. O gün kendi kendine söz verir, ilk gördüğü Yunanlıyı kendi elleriyle boğacaktır. Yıllar sonra gemisi kaza yapar, batan gemiden atlayarak kıyıya kadar yüzer. Hem yorgunluktan hem de soğuktan çok etkilenen Barış kendinden geçerek bayılır. Bayılmadan az önce ise öleceğinden emindir. Gözlerini açtığında kendini bir evde görür. Yaşlı bir amca onu  kurtarmıştır. Kurtaran kişi ise bir Yunanlıdır. Yıllar önce verdiği sözü hatırlar ve kendi kendine güler. Kurtarıcısı olan Yorgo'yla da kendini manevi kardeş ilan eder. İşte her milletin iyisi de var kötüsü de.

         Ben oyunu keyifle izledim. Sizlere de tavsiye ederim.



0 yorum:

Yorum Gönder