26 Aralık 2016 Pazartesi

Filler Sultanı İle Kırmızı Sakallı Topal Karınca


            Yaşar Kemal'in bu kitabını daha önce hiç duymamıştım. Bu yıl edebiyat öğretmenleri 10.sınıflara bu kitabı ödev olarak vermişler. Öğrencilerde görünce merak ettim ve ben de okudum.


        Yaşar Kemal bu kitabıyla hem büyüklere hem küçüklere masal anlatmış. Sömürünün ne demek olduğunu, sınıf farklılıklarını hayvanlardan örnek vererek anlatmış. Bana biraz hayvan çiftliğini anımsattı. Hayvan Çiftliği nasıl komünizm eleştirisiyse, bu kitap da kapitalizm eleştirisi olmuş. Kitapta en çok beğendiğim şey ise şu oldu. İster fil ister kuş isterse karınca olsun hepsi insanoğluna benzemekten korkuyor. Şu söz sık sık söyleniyor; " sizin bu yaptığınızı ancak bir insan bir insanoğluna yapabilir, hayvanlar aleminde bu olamaz." Bu sözlerle hayvanlar,   ne yaparlarsa yapsınlar insanlar kadar acımasız vahşi olamayacağını söylüyorlar. Bence de haklılar.

            Kitap bol bol resimlerle süslenmiş. Lise çağındaki çocukların rahatlıkla okuyabileceği bir kitap. Bizim yaşlar için biraz basit kalmış. Ama benim gibi masal tadında kitaplar okumaktan hoşlanıyorsanız size de tavsiye ederim. Sevgiler...

2 yorum:

Mai dedi ki...

Başlığı görünce direkt kramp girdi mideme
İlk gençlik yıllarımın unutulmazı..renkleri hiç solmayan kitap

Hatırlatmakta ve anlatmakta sayısız fayda olan bir eseri seçmişsin bana göre. tebrikler ve teşekkürler

Derdest fikirler dedi ki...

Ben teşekkür ederim Kadriye :)

Yorum Gönder