22 Haziran 2016 Çarşamba

Lal Masalları



          Muhteşem bir Murathan Mungan kitabıyla daha karşınızdayım. Büyüklere masallar tadında üç kısa öyküden oluşan bir kitap.

        Birinci öykü Azer ile Yadigar, ikinci öykü Muradhan ile Selvihan ve üçüncü öykü Ulak ile Sadrazam. Üç öykünün de ortak özelliği ana kahramanlarının dilsiz oluşu. Zaten bundan dolayı kitabın adı Lal Masalları.

        Kitabın dili akıcı ve şiirsel. Muradhan Mungan kitaplarında hem yazarlığını hem de şairliğini birleştiriyor. Müthiş bir yazar, önünde saygıyla eğiliyorum ve bize böylesine güzel kitapları yazdığı için de çok ama çok teşekkür ediyorum.

        Kitap 148 sayfa. Aslında bir günde okunup bitirilebilir. Ama benim size tavsiyem her güne bir öykü okuyup bu zevki kendinize üç gün daha tattırın. Bir çırpıda okuyup bitirmeyin. Benim gibi tadını çıkara çıkara okuyun. Zaten kitabın şiirselliği hızlı okumanızı da engelliyor. Öyle satırlar oluyor ki derin derin düşünme ihtiyacı duyuyorsunuz. Mesela;

        "Anlatsam inanmazlar oğul, masal derler,
          masala inanmazlar,  masalı yalnızca dinlerler,
          sanki hakikati bilirmiş gibi.
          Sanki hakikatin sırrına ermiş gibi.
          Masala inanmayan gerçeğe inanır mı?"

         " Her yürek ses veren bir uçurumdur. Herkes kendi uçurumunu yüreğinde taşır."


        Son olarak mutlaka okuyun ve sevdiklerinize okutun bu kitabı.



       

2 yorum:

Mai dedi ki...

Durdum düşündüm
Durup düşündürten cümleler,sevdim

Alırım ve okurum keyifle

Sevgiler

Derdest fikirler dedi ki...

Mutlaka okumalısın Kadriyeciğim çok beğeneceğini düşünüyorum.

Yorum Gönder