6 Şubat 2016 Cumartesi

Aslolan Yolculuğun Ta Kendisidir



      Bu kitabı öğrencim sömestre tatilinden önce getirdi ve okumamı istedi. Ne yalan söyleyeyim okumak istemedim ve sürekli erteleyerek başka kitaplar okudum. Benim için vakit kaybı olacağını düşünüyordum, nitekim öyle de oldu. Pazartesi okullar açılacağı için kitabı vermem gerekiyordu. Okumadan vermek olmaz diye düşündüğüm için dün okumaya başladım ve bu sabah bitirdim.

         Edebi içeriği hiç olmayan, sadece yaşadığı acıyı ve mücadelesini anlatan bana göre benim de yazabileceğim sıradan bir kitap. Bir kişisel gelişim kitabı diye geçiyor ama içinde kişisel gelişime dair çok az cümle barındırıyor.

          Kitabın konusu ise kısaca şöyle: Alan reklam şirketi olan, evli ve mutlu bir adamdır. Bir gün karısı bir kaza geçirir ve vücudunun yarısı felç haline gelir. Karısına destek olan Alan işini aksatır ve bu sırada ortağı ve çalışanı yeni bir şirket kurarak tüm müşterilerini çalarlar. Derken karısı aniden hastalanır ve ölür. Karısının ölümünden sonra her şeyini satarak yollara düşer ve Amerika'yı bir uçtan diğer uca yürümeye karar verir. Kitabın devamında bu yürüyüşlerden ve yürüyüşleri sırasında karşılaştığı insanlardan bahseder. Ne yazık ki bir sokak çetesinin kendisine saldırmasıyla yürüyüşü yarım kalır. Ağır bir şekilde yaralanır ve gözlerini hastanede açar. Kitap da burada sona erer.

       Ben kitabı sevmedim ve vakit kaybı olarak gördüm, bu nedenle tavsiye edemeyeceğim.

2 yorum:

Mai dedi ki...

Buna bayıldım!
Yani hep enfes ve okunası kitaplar öneriyoruz ve sizin yazınızı okuyana kadar "okuma-zaman kaybı" bilgisinin de en az diğeri kadar işlevsel olduğunu hiç düşünmemiştim :-)

Vallahi bayıldım

Derdest fikirler dedi ki...

Teşekkür ederim Kadriye :)

Yorum Gönder