26 Ocak 2016 Salı

Arkadaş


          Panait Istrati'nin okuduğum üçüncü kitabı Arkadaş oldu. Daha önceki yazılarımda söyledim mi hatırlamıyorum, bu nedenle tekrar yazayım. Panait Istrati Balkanlar'ın Gorki'si olarak geçiyormuş. Yazarın tüm kitaplarını almama ve okumaya başlamama neden olan bu söz oldu. Gorki gibiyse, tüm kitaplarını okumalıyım dedim kendime.

        Yazarın en bilinen en övülen kitabı Arkadaş kitabı. Akdeniz kitabı da MEB tarafından okunması gereken 100 temel eser arasında gösteriliyor. Akdeniz'de okunacaklar listesinde sırasını bekliyor.

         Gelelim Arkadaş kitabına: Kahramanlarından Adrien benim için yabancı değildi. Çünkü Angel Dayı ve Kodin adlı kitaplarda da geçiyordu. Adrien, bir gün Mihail'le karşılaşır ve hemen o anda Mihail'in kendisi için çok iyi bir dost olacağını hisseder. İlk zamanlarda Adrien'in bu yakınlığına mesafeli duran Mihail bir süre sonra Adrien'i benimser ve iyi bir arkadaş olurlar.

          Kitabı okurken ben de Adrien gibi Mihail'e hayranlık duydum. Çünkü Mihail filozof gibi düşünen ve yaşayan bir insan. Yaşantısı her ne kadar Sinop'lu Diyojen'e benzese de fikirleri hakikaten düşündürücüydü. Özellikle edebiyat üzerine yaptıkları söyleşiler çok ama çok etkileyiciydi. Zaten bu iki arkadaşı bir araya getiren de edebiyata olan sevgileriydi. Zamanla aralarına ressam Petrov'da katılır. Üç sanat sever birbirleriyle çok iyi anlaşırlar. Ta ki Mihail oraları terk etme kararı alıncaya kadar. Mihail'in gittiğini gören Adrien peşine düşer ve O'nu yolda yakalar. Böylece Mihail seyahatine yalnız devam edemez ve Adrien'le uzun bir yolculuğa çıkarlar. Kitap burada bitiyor. Benim tahminime göre Akdeniz adlı kitapta da yazar, bu yolculuktan bahsedecek.

         160 sayfalık, dili akıcı olan bir roman. Okumanızı tavsiye ederim.

1 yorum:

Semihal Tüzüner dedi ki...

fevkalede

Yorum Gönder