30 Aralık 2015 Çarşamba

Son(suz) Öykü


           Karlı bir kış günü Kadıköy'ün yolunu tuttum ve Haldun Taner'de Son(suz) Öykü oyununu izlemeye gittim. Oyuna geçmeden önce şunu demeden duramayacağım. Kar, en çok İstanbul'a yakışıyor. Şu anda dışarıda lapa lapa kar yağıyor, muhteşem bir görüntü var.

          Gelelim oyunumuza: Oyunun yazarı Jose Sanchis Sinisterra, çevireni Esen Özman, yönetmeni Arif Akkaya, oyuncuları ise Jülide Kural ve Ayşegül İşsever. Oyun iki perde ve iki saat sürüyor. Öncelikle oyunculuklar enfes. İzlerken müthiş etkilendim. Her iki oyuncu da birbirinden iyi. Duygudan duyguya gayet rahat geçiyorlar. Tebrik ediyorum her ikisini de muhteşem bir performans sergilediler.


          Oyunumuzun konusu da oyunculuklar kadar etkileyiciydi. 20 yıl önce kapanan, hatta yıkılıp yerine otopark yapılmak istenen bir tiyatro ve bu tiyatroda yaşayan iki oyuncu kadının öyküsünü anlatıyor. Bir yandan tiyatrodaki eserleri korumaya çalışıyorlar bir yandan da tiyatroyu kurtarmak için planlar yapıyorlar. İkisi de çok yaşlanmıştır. Hem gençliklerini hem geleceklerini konuştukları diyaloglar gerçekten çok iyiydi. Hem birbirlerine katlanamıyorlar hem de birbirleri olmadan yaşayamıyorlar.

        Çok ama çok başarılı bir oyundu. Tavsiye ederim, mutlaka izleyin...

         

2 yorum:

Semihal Tüzüner dedi ki...

Fatoş'cuğum ben iki kez izledim.Birincide kaçırdığımı ikincisinde yakaladım.Seninlede oyunda karşılaştık.Merakla görüşlerini yazmanı bekliyordum.Ellerine sağlık.

Derdest fikirler dedi ki...

Teşekkür ederim Semihalciğim

Yorum Gönder