7 Aralık 2015 Pazartesi

Kuvayi Milliye Destanı

         
             Cumartesi Üsküdar'da Kuvayi Milliye Destanı'nı izledim. Muhteşemdi! Dekoru, kostümleri, ışığı ve oyunculuğu hepsi birbirinden iyiydi.



                 Kuvayi Milliye Destanı, Lise yıllarında defalarca ama defalarca okuduğum, her okuduğumda da ilk kez okuyormuş gibi duygulanıp etkilendiğim bir kitaptır. Savaşa halkın gözünden bakan her kitabı sevdiğim için bu kitabı da çok sevmiş ve defalarca okumuştum. Hele kadınlar şiiri en sevdiğim şiirlerdendir, bunu bloğumda da paylaşmıştım.Okumak isterseniz http://derdestfikirler.blogspot.com.tr/2014/02/kadnlarmz-nazm-hikmet.html buradan bakabilirsiniz.

        Nazım Hikmet,  bu şiirleri gerçek yaşam öykülerinden esinlenerek yazmış, böyle olunca tabi daha etkileyici oluyor. Burada kahramanlar "Anadolu halkı", yani komutanlar veya devlet adamları değil. Bu açıdan beni çok etkiliyor.

        Şiirlerin konusu , halkın emperyalizme karşı gösterdiği mücadeledir. Bu eser, edebiyatımızda ulusal kurtuluş savaşını anlatan ve edebi değeri en yüksek olan, en önemli eserlerden biriymiş (Neden bu kadar etkilendiğim şimdi anlaşılıyor).

        Eğer şiir şeklinde oyunları sevmiyorsanız gitmeyin derim. Ama 'tarihi,  Nazım şiirleriyle dinlemek isterim' derseniz bu oyunu kaçırmayın derim. İyi seyirler...

1 yorum:

Semihal Tüzüner dedi ki...

Sıraya aldığım oyunlardan ; lisede tarih dersini hiç sevmezdim.Hocamı sevdiğim için 45 lik öğrenci oldum hep,Kuvayi Milliye Hareketi ,Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyetin Kurulması ile halkın gösterdiği mücadele benim ilgimi çekmiştir.Nazım şiirleriyle beraber olursa oyunun içinde hissedersin kendini

Yorum Gönder