21 Kasım 2015 Cumartesi

Kerbela



         Bugün günlerden tiyatro! Cumartesileri çok seviyorum çünkü cumartesi eşittir tiyatro.



         Ümraniye Sahnesindeydim bugün. Kerbela oyununu izledim. İki perde ve tam üç saat süren bir oyundu. Süresinin bu kadar uzun olması bence izleyici için yorucu oluyor. İki saatten çok olmamalı oyunlar.


      Oyun tam bir görsel şölen içeriyordu. Işıklar, kostümler oyuna mistik bir hava katmıştı. Oyuncu kadrosu son derece kalabalıktı. Oyunun yazarı Ali Berktay, yönetmeni Ayşe Emel Mesci, ışık tasarımı Cem Yılmazer, kostüm tasarımı Hale Eren'e aitmiş.


        Oyunun konusu ise İslamiyetteki Kerbela katliamı. Peygamberin torunlarının Kerbela'da nasıl katledildiğini, İslamiyet'in iktidar mücadelesiyle gerçek özünden nasıl koparıldığı anlatılıyor. İktidar savaşı uğruna çocuk, kadın demeden herkes katlediliyor. İmam Hüseyin, Yezid'e biat etmeyip,  hilafetini reddedince, Yezid ve askerleri İmam Hüseyin ve tüm çocukları Kerbela'da önce aç ve susuz bırakır sonra da öldürür. Böylece İslamiyet Emevi ailesinin eline geçer ve mezhepler oluşur.

         Oyunun uzun olması haricinde her şeyi çok beğendim. Mutlaka izlenmesi gereken oyunlardan biri. İyi seyirler...

0 yorum:

Yorum Gönder