2 Kasım 2015 Pazartesi

İkinci Bölüm


             Cumartesi öğleden sonra Cevahir Sahnesinde oynanan İkinci Bölüm adlı oyuna gittim. Cevahir'in o kalabalığı ve keşmekeşi içinde bir kez daha rahmetli AKM'yi sevgiyle andım. Bir umut sordum oradakilere  AKM yeniden açılır mı diye? Ne yazık ki onlar da bu konuda benim kadar umutsuz. Ne çok ihtiyacımız var böyle bir kültür merkezine ve ne çok ihtiyacı var bu ülkenin sanata ve sanatçıya. Neyse...

           Gelelim oyunumuza, oyunumuzun yazarı Neil Simon, yönetmeni Hidayet Erdinç, dekor tasarımı Ethem Özbora, oyuncular ise Ayşen İnci, Şahin Çelik, M.Lebib Gökhan ve Veda Yurtsever İpek.



           Oyunun konusu ise karısını kaybeden bir yazarla, eşinden yeni boşanan bir oyuncunun arkadaşları tarafından birbirleriyle tanıştırılmaları ve aralarında başlayan aşk hikayesi. Aralarında aşk başlıyor başlamasına da eşinin yasını tutan yazarımız bu yeni ilişkiyle derin bir çatışma içerisine giriyor. Oyunda işlenen ikinci bir konu ise bu kişileri tanıştıran kişilerin evliliklerinde yaşadıkları sorunlar.


                Ben oyunun özellikle ilk perdesini çok sevdim. Hatta bence ilk perdede oyun bitirilseydi çok daha hoş olurdu. Ama oyunun işlediği konu ikinci perdede verildiği için, ikinci perde de gerekliydi. İlk bölüm bol kahkahalı bir bölüm oldu. Ben bile kahkaha attıysam oyun gerçekten komik demektir (yerli yersiz her şeye kahkaha atan seyirciye taş attım burada). Hal böyleyken ikinci bölümde de böyle güleceğinizin beklentisi içerisine giriyorsunuz ama öyle bir şey olmuyor. İkinci yarıda sürekli kavga eden bir çiftle karşı karşıya kalıyorsunuz. Bu defa diğer iki oyuncu seyirciyi güldürmeyi başarıyor ( pek güldüğümü söyleyemem).

            Ben kadın-erkek ilişkilerinin irdelendiği konuları pek sevmem ama bu oyun güzel kurgulanmış ve işlenmişti. Bence izlenmeye değer bir oyun. Sevgilerimle...
       

0 yorum:

Yorum Gönder