23 Kasım 2015 Pazartesi

Bozkırkurdu


          Bu kitaba tam üç kez başladım ve üçünde de yarım bıraktım. Her başlayışımda kaldığım yerden değil,  hep kitabın en başından başladım okumaya. Dördüncü kez başladığımda yine yarım mı bırakacağım diye düşünerek yine kitabın ilk sayfasından okumaya başladım. Bu defa bitirmeyi başardım. Kitap, bana göre çok zor okunan kitaplardan biriydi. Tutunamayanlar'ı okuyup bitiren bir kişi olarak bu kitabı okuyamamak bana çok ilginç geldi.

         Zor okunan kitapları aslında hep sevmişimdir. Satır aralarında hep beni sarsan, şaşırtan bir deha bulmuşumdur. Bu kitapta aynen öyle kitaplardan biri. Ama ne yazık ki ben pek okuma modunda değildim. Son bir senedir gerçekleşen ve habire değişen acılar içerisinde yaşayan, bir Türkiye gündemi söz konusuydu. Kafamda öldürülen insanların acısı varken bu kitaba (itiraf ediyorum) yeterince konsantre olamadım. İleri bir tarihte bu kitabı tekrar okunacaklar listesine ekledim. Umarım Türkiye gündemi buna izin verir.

           Bozkırkurdu, Hermann Hesse'in otobiyografik eseriymiş. Bozkırkurdu diye bahsettiği kişi aslında kendisiymiş. Kitabın ana konusu "aydın" diye ifade edilen kişilerin diğer insanlar üzerinde yarattıkları büyüklenmeler, onları küçümsemelerini işleyerek sözde "aydın"ların kendileriyle yüzleşmelerini sağlıyor ( Türkiye'de de bol miktarda mevcut bunlardan).


          Kitaptaki kahramanın içinde bir bozkırkurdu ve birde  insan var. Zaman zaman bunlar iyi geçinse de çoğunlukla birbiriyle geçinemez ve sürekli sorun yaratırlar. Kitaba bozkırkurdu adının verilmesinin de bir nedeni vardır: Bozkırkurdu'nu diğer kurtlardan ayıran temel özellik sürüye dahil olmaması ve tek başına bir yaşam sürmesidir ( ben de bozkırkurdu olabilirim). Yazar da kendisini yalnız bir kurt olarak görür. Aslında düşünen ve sorgulayan pek çok kişi toplumda hep yalnız kalır. Kimin sözüydü hatırlamıyorum "hakikat yalnızlaştırır". Bu kitaptaki kahramanı okurken hep bu söz aklıma geldi. Kahramanımız bir gazetede köşe yazarıdır ve yazdıklarından dolayı da çok tepki çeker ama o geri adım atmaz. Seviyorum böyle cesur insanları.
       
            Neyse dediğim gibi kitabı tekrar okuyacağım. Sonra yeniden yorumumu yazarım. Sevgiler...

0 yorum:

Yorum Gönder