4 Ekim 2015 Pazar

Köprüden Görünüş



                Dün akşam itibarıyla tiyatro sezonunu açmış bulunmaktayım, çok özlemişim. İstanbul'un en güzel semti ( bana göre tabiii) olan Kadıköy'de güzel bir cumartesi akşamı Oyun Atölyesi'nde Köprüden Görünüş adlı oyunu izledim. Oyun bu sezon oynanmaya başlamış.



           Doğrusunu söylemek gerekirse giderken biraz tedirgin gittim. Çünkü Oyun Atölyesi'nde izlediğim oyunların oyunculukları çok iyi olmakla birlikte, oyunların konusunu genelde beğenmez oluyorum. Bu oyunda hem oyunculukları hem de konuyu çok beğendim.

          Oyunun geneline baktığımızda son derece sade bir dekoru vardı. Oturmak için konulmuş iki sıra,  arkada bir duvar ve ortasında kapı bulunan bir dekor. Duvarın üzerindeki karışık çizilmiş olan resimler dekora hem bir liman havası  hem de eski bir mahallenin duvarları izlenimini veriyordu. Sahne tasarımı Zerrin Tekindor'a aitmiş.

           Oyunun yazarı Arthur Miller, Yönetmeni Hira Tekindor ( anne oğul oyuna baya zenginlik katmışlar diyebilirim). Oyunculuklara baktığımda sahnede ki en küçük rolden en büyüğüne kadar çok iyi buldum. Sadece oyunun anlatıcısı olan kişinin dil sürçmeleri oldu, hatta bir ara repliğini mi unuttu diye düşünmedim değil. Genç oyuncuların oyunculuklarını gayet iyi buldum. Yeni nesilden çok ama çok iyi oyuncular geliyor, şanslıyız yani :)


           Oyunun konusuna gelecek olursak; Amerika'da bir liman işçisi olan Eddie'nin karısı İtalya'ndır ve İtalya'dan kuzenleri gelir. Amerika'ya kaçak olarak girerler amaçları çalışmak para kazanmak ve ailelerine destek olmaktır. Kuzenlerden küçük olan Eddie'nin karısının yeğenine aşık olur ve evlenmek ister. Ne yazık ki Eddie bu durumdan çok rahatsız olur çünkü itiraf edemese de aslına eşinin yeğenine tutkuyla bağlıdır.

           Oyunun ikinci perdesinde aksiyon baya yükseliyor. Bu zor sahnelerde bile oyuncuları çok başarılı buldum.

             Ben tiyatro sezonumu açtım darısı başınıza diyorum :) hangi oyuna gideyim diye düşünürseniz bloğumu inceleyebilirsiniz ya da bu oyunla açılış yapabilirsiniz. ( Reklam da yapmış oldum böylece :) )

           

6 yorum:

Gül Akça dedi ki...

Epeydir yoktunuz, başlamanıza sevindim :) ben yazdığınız tiyatro tanıtımlarını hep takip ediyorum ama daha henüz gitmeyi başaramadım :( sinema ve tiyatro konusunda son senelerde çok kötüyüm, sadece arada Süreyya Operasına geliyorum o kadar... bakalım kısmet artık :) yeni oyun tanıtımlarını bekliyorum sevgiler :)

Derdest fikirler dedi ki...

Takibiniz ve güzel yorumlarını için çok teşekkür ederim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Oyunumuza değer verip yazı yazdığınız için çok teşekkürler. Sevgiler...
Hira Tekindor

Derdest fikirler dedi ki...

Benim için zevkti, ben teşekkür ederim. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Oyunu bende çok beğendim. Bu tiyatroda izlediğim iyi konulu oyunlardan ikincisiydi sanırım. Oyunculuklar her zaman mükemmel. Umarım devamı gelir.Bol tiyatrolu bir sezon dilerim Fatoş Hanım

Derdest fikirler dedi ki...

Birlikte izleyelim Sibel Hanım :)

Yorum Gönder