4 Ekim 2015 Pazar

İnsan Ne İle Yaşar



           Pazar günümü harika bir kitapla geçirdim. Bir günde bitiriverdim kitabı. Tolstoy'un İnsan Ne İle Yaşar kitabı, kişisel gelişim tadında bir kitap.

        Açıkçası Tolstoy'un böyle bir eseri olduğunu bilmiyordum. Okuldaki edebiyat öğretmenimiz Birgül Hanım sayesinde öğrenmiş oldum. Kitap 125 sayfa, yazı puntoları büyük olduğu ve konuları akıcı olduğu için çabuk okunan bir kitap. okuduğunuzda da iyi ki okumuşum diyeceğiniz bir eser.

         Yazar,  kitaptaki hikayeleri kutsal kitap metinlerinden esinlenerek oluşturmuş. Hayat dair derin mesajlar içeren hikayeler bunlar. Büyüklere masallar bile diyebilirim... Bence alın bu kitabı her gece bir hikayesini okuyarak, kendinize masal anlattığınızı hayal edin. Böylece uykuya dalmadan önce bilinçaltınıza çok güzel mesajlar göndermiş olursunuz.

        Kitap toplam beş hikayeden oluşuyor, bunlar:

          1. İnsan Ne İle Yaşar
          2. Üç Soru
          3. İnsana Ne Kadar Toprak Lazım
          4. Tanrı Gerçeği Bilir, Ama
          5. Tek Bir Kıvılcım Tüm Evi Kül Eder

         Bu hikayelerin her birisinde hayata dair çok güzel mesajlar var: Mesela An'ı yaşamak, Düşmanlarımızı affetmek, Hırsa kapılmamak gibi...

           Kitabın Türkçesi İhsan Özdemir'e ait. Çeviri hakikaten çok önemli çevirmen sayesinde kitap zevkle okunuyor. Buradan çevirmene de teşekkür etmek istiyorum.

           Son olarak hepimizin masallara ihtiyacı var. Bu nedenle bu kitabı mutlaka okuyun diyorum. Sevgiler....

1 yorum:

burcu dedi ki...

Bir arkadaşımın hediyesiydi bana, uzun seneler oldu. Severim, özeldir.

Yorum Gönder