31 Ekim 2015 Cumartesi

Fi



         Uzun süredir kitap tanıtımı yapmıyordum. Çünkü uzun süredir kitap okuyamıyordum. Türkiye gündemi çok yoğun ve acı verici olduğu için, kafamı bir türlü okuduğum kitaplara veremedim. Sonra okuldaki arkadaşlar bu kitapları bir gecede okuyup bitirdiğini söyleyince tamam dedim ben de okumalıyım. Çünkü hem akıcı olması hem de zihnimi fazla meşgul etmemesini istiyordum. Hani benim yaz kitabı dediğim kitaplardan.

          Kitap üç cilt. Şu anda ikinci cildi okuyorum. Azra Kohen ismini de ilk defa bu kitaplarda duydum, daha önce okuduğum bir yazar değildi.

          Fi oldukça kalın bir kitap, yaklaşık 600 sayfa. Kitabın başında da romanın karakter künyesi verilmiş. Bunlar; Ada, Ali, Bilge, Can Manay, Deniz, Doğru, Duru, Eti, Göksel, Kaya, Özge ve Sadık. Açıkçası karakterleri çok beğendim. Hepsi çok güzel kurgulanmış. İlk başta birbirinden bağımsızmış gibi görünen karakterler roman ilerledikçe birbirleriyle bağlantıları kuruluyor. Benim favori kahramanım bu kitapta Deniz oldu. Tam bir filozof, hayatla ilgili düşünceleri sarsıcı ve etkileyici. Göksel ise sıra dışı bir karakter. Kendisi balettir ama geceleri de çöp toplar.



            Doğrusunu söylemek gerekirse kitap beklentimden daha iyi çıktı. Ben çok sıradan, basit bir hikaye beklerken. Birbiriyle bağlantılı pek çok hikayenin  iç içe kurgulandığını ve bağlandığını gördüm. Fazlasıyla cinsellik içermesine rağmen yine de vermek istediğini verebilmiş yazar. Nedir vermek istediği derseniz? Benim anladığım insanların varoluş amacını vermek istemiş bence. Bana göre bu kitapta ki bazı karakterlerin varoluş amaçları ise; Ada'nın müzik, Deniz'in de müzik, Duru'nun dans etmek, Özge'nin gerçekleri ortaya çıkarmak ve adaleti sağlamak, Bilge'nin iyi bir psikolog olmak Can Manay'ın aşka olan tutkusu. Bir Göksel'i bulamadım dersem yalan olmaz.

            Kitapta beni rahatsız eden iki şeyi de söylemeden geçemeyeceğim. Birincisi sürekli cinsellik konusunun işlenmesi ( bence bu asıl konuyu ikinci plana atmış), ikincisi ise yazım hataları. Kitabın editörü yok muydu yahu? Bu kadar yazım hatası nasıl düzeltilmez. Okurken rahatsız oldum.

           Neyse... Kitabın konusuyla ilgili çok detay vermek istemedim, belki okumak isteyen olabilir diye.Sevgilerimle...

0 yorum:

Yorum Gönder