27 Ekim 2015 Salı

Bütün Çılgınlar Sever Beni


            Cumartesi akşamı Moda Sahnesinde  Bütün Çılgınlar Sever Beni adlı oyunu izledim. Oyunun yazarı Stefan Tsanev, yönetmeni Kemal Aydoğan, sahne tasarımı Bengü Günay, oyuncuları ise; Mert Fırat, Öznur Serçeler ve Volkan Yosunlu.



            Ne yazık ki oyunun konusunu beğenmedim. Şu konuda artık ikna oldum; kadın erkek ilişkileri üzerine yoğunlaşan, aldatma, kıskançlık gibi konuları işleyen oyunları ben beğenmiyorum. Toplumsal içerikli ve özellikle kara mizah olanları beğeniyorum. Bu oyunda kadın-erkek ilişkileri üzerine kurulu bir oyundu ve beğenmedim.



           Oyunculuk konusuna gelirsek ( tabi ki bir uzman değilim sıradan bir seyirciyim), Mert Fırat haricindeki diğer oyuncuların oyunculuklarını da beğenmedim. Özellikle bayan oyuncuyu hiç beğenmedim. Oyunda konuşmalar sırasında yaşanan duraklamalar da çok can sıkıcıydı.

            Son olarak da seyirciyi beğenmedim ( ters tarafımdan kalkmadım gerçekten). Oyun sırasında gayet rahat sesli sesli sevgilisiyle konuşan seyirciyi sevmedim. En ufak bir küfür duyduğunda kahkahalarla gülen seyirciyi de sevmedim. Oyun sırasında telefonu çalan seyirciyi hele hiç ama hiç sevmedim. Bence o gün  tiyatroda gerçek bir tiyatro seyircisi yoktu.

           Unutmadan oyun sırasında arkadan gelen matkap sesi neydi yahu? Yuh artık! Sanata da saygısı kalmamış bu ustaların. Şu tiyatro salonlarının ses yalıtımının çok iyi olması gerekiyor bence. Ama ne yazık ki İstanbul'da böyle bir tiyatro salonu yok. Gidin tiyatrolara hepsinde dışarının sesini dinliyorsunuz. Hele Cevahir Sahnesinde yandaki sinema salonunun gürültüsünü duyuyorsunuz.

       Kadın erkek ilişkileri üzerine kurulu olan oyunları seviyorsanız, bu oyunu izleyin derim. İyi seyirler ve sevgiler...

0 yorum:

Yorum Gönder