25 Ekim 2015 Pazar

Bir Delinin Hatıra Defteri


          Cuma akşamı yine Tatbikat Sahnesindeydim. Harika bir oyun izledim; Bir Delinin Hatıra Defteri. Bu oyunla, Erdal Beşikçioğlu'na olan hayranlığım bir kat daha arttı. Müthiş bir performans, adeta büyülendim. Beni tek rahatsız eden şey, sahnedeki vinç oldu. Seyircinin üzerine düşer mi diye  korktum vallahi.


         Oyunun yazarı Gogol. Yanlış hatırlamıyorsam yıllar önce (sanırım liseye gidiyordum) okumuştum. O zaman da hayran kalmıştım yazara. Ama sahnede ilk kez izliyorum ( son kez olmayacak çünkü Genco Erkal'dan da izleyeceğim). Oyun yıllardır kapalı gişe oynuyor. Hatta Devlet tiyatrolarında oynarken defalarca denedim ve bilet bulamadım. Ankara'ya gidip izleyeyim dedim ama orada da bilet bulamadım.Sonunda Tatbikat Sahnesinde izleme fırsatını yakaladım. Değdi mi derseniz evet değdi. Hatta bir kez daha izlemeyi isterim.

 
       Oyunda eleştireceğim tek nokta bilet fiyatlarının pahalı oluşu. Onun dışında her şey müthişti. Oyunun konusunu tanıtım bülteninden aynen aktarıyorum:

    "Hikaye Çar 1. Nikolay'ın baskıcı devrinde yaşamış küçük bir devlet memurunun hayatı üzerine merkezlenir. Günlük formatında yazılan hikaye, baş kahraman Popriçin'in deliliğe doğru gidişini anlatır. Yaşadığı sıkıcı ve tekdüze hayata bir de müdürünün kızına duyduğu aşk eklenince içinde bulunduğu girdap iyice büyür. Aksenti ivanoviç Popçirin'in baskıcı sistemde boyun eğmeme çabaları ve yaşadığı psikolojik gel-gitler kendisini İspanya Kralı sanmasına kadar devam eder ve akıl hastnesine kapatılmasıyla son bulur."



0 yorum:

Yorum Gönder