19 Ocak 2015 Pazartesi

İsimsiz


            Cumartesi günü sabah, kitap grubumla toplantım vardı. Emile Zola'nın Meyhane kitabı için toplandık ( okumadıysanız tavsiye ederim). Hem Emile Zola'yı hem Fransa'yı hem de Meyhane'yi konuştuk. Çok seviyorum bu toplantılarımızı ve bir sonraki ayın toplantısını sabırsızlıkla bekliyorum . Neyse toplantıdan sonra Üsküdar'a gittim. Musahipzade Celal Sahnesi'nde İsimsiz  oyununa bilet almıştım. Anlayacağınız cumartesi günüm sanatla dolu dolu geçti. Çok da iyi oldu.
       Oyunun yazarı ve yönetmeni Özgür Kaymak Tanık, kalabalık bir oyuncu kadrosuna sahip, üç tane de yönetmen yardımcısı var ( bence yönetmenin, bu kadar yardımcısının olmasının nedeni ilerde bu kişilerin yönetmenliğe aday olmasıdır). Oyun tek perde ve 60 dakika.Oyunda ilk dikkatimi çeken şey dekorun olmamasıydı. Makyaja ise tam puan verdim.


           Gelelim oyunun konusuna: Oyunda bir ülkede ki iç savaş anlatılmaktadır. Bu savaş sırasında evlerinde mahsur kalan ve çatışmalardan dolayı dışarıya çıkamayan bir aile ve bu ailenin ahırı canlandırılıyordu. Ahırın canlandırılma kısmı özellikle çok hoşuma gitti. Çünkü hayvanlar, insanların neyi paylaşamadığını bir türlü çözemiyorlardı. Oyunun konusu bana 12 eylül dönemini hatırlattı.

           Bu konuya benzer daha iyi oyunlar izlediğim için oyun beni  fazla etkilemedi. Bu nedenle herhangi bir tavsiyede bulunamayacağım. İzleyip kendiniz karar verin.  Sevgilerimle...

0 yorum:

Yorum Gönder