17 Aralık 2014 Çarşamba

La Voz Dormida

        Kuzinim Meltem'in tavsiyesiyle izledim ve çok beğendim. 2011 yapımı olan bu filmin Türkçe ismi Uyuyan Ses'miş. Filmin başında kadın kahramanlara adandığı söyleniyor. Filmde de kadınlar ağırlıklı olarak rol alıyor. Oyunculukların hepsi birbirinden iyiydi. Filmin her sahnesi çok yoğun duygu yüklüydü (sonunda artık dayanamadım ve ağladım yani).


       Film 31.İstanbul film festivalinde de oynamış. Bu arada söylemeyi unuttum film İspanya yapımı, hikayede İspanya'da geçiyor. Yönetime geçen Faşist diktanın ülkedeki komünistlere karşı uyguladığı zulmü anlatıyor ( doğal olarak aklıma Türkiye'nin 12 Eylül'ü geldi, o kadar çok benzer nokta var ki..)

       Film İspanyol yazar Dulce Chacon'un romanından uyarlanmış. Filmde iki kız kardeşin ( biri hapiste biri dışarda)  yaşadıkları sıkıntıları anlatıyor. Pepita rolüyle, Maria Leon  2012 yılında en iyi çıkış yapan kadın oyuncu seçilmiş. Kitap gerçek yaşamdan alınmaymış. Sadece hapishanede olan abla karakteri yazarın kadın sorunlarına dikkat çekmek için eklediği bir karaktermiş. Aşağıdaki fotoğraf gerçek Pepita Patino'ya ait. Pepita kitabı okduğunu ve çok beğendiğini söylemiş, fakat acıları tazelenmesin diye filmi izlememiş.(Aşağıdaki fotoğrafı ve bilgileri Ekşi Sözlük'ten buldum, bu bilgilerinden dolayı Ekşi Sözlük yazarlarına teşekkür ederim)
   
         
             Beni en çok üzen şey ise Pepita'nın gerçek yaşamda tam 19 yıl beklediği sevgilisiyle sadece 10 yıl birlikte yaşaması oldu. Ne yazık ki hapishanede yaşadığı işkencelerden dolayı hastalanmış ve özgür olduktan sonra ancak on yıl yaşayabilmiş ( bu olayların 12 eylül Türkiye'sine benzerliği beni çok şaşırttı). Askeri dikta her ülkede aynı ne yazık ki. Filmde Faşist diktatör Franco, sadece komünistleri değil katolik olmayan bütün kadın cumhuriyetçileri de öldürtür. Filmde bu kadınların kurşuna dizilmesiyle başlar.

        Ben filmi çok beğendim. Özellikle Pepita rolündeki Maria Leon'a bayıldım. Tek kelimeyle nefis bir oyunculuk sergilemiş. Filmi de mutlaka izleyin derim. 

           

0 yorum:

Yorum Gönder