8 Ekim 2014 Çarşamba

Spor ve Beslenme 2 / Yoga



              Dün Spor ve Beslenme yazımı yazdıktan sonra, internetten pilates videolarını izledim. Pilates yapan kişilerin vücutlarını gördükçe mutlu oldum. Sonra neden erteliyorum diye sordum kendime? Ertelememeye karar verdim ve bir saatlik yoga çalışması yaptım. Zeynep Aksoy'un Yoga DVD'sini açtım ve çalışmayı onlarla birlikte yaptım.

       Yıllar önce bu DVD'yi her gün düzenli olarak uygulamıştım. O kadar çok yararını gördüm ki; bunları sizinle de paylaşmak istiyorum:
            Öncelikle vücudum çok esnedi, hatta o kadar esnedi ki yapabildiğim hareketleri gördükçe "bunları ben mi yapıyorum?" diye şaşkınlık geçirmiştim. Çünkü DVD'yi ilk izlediğimde bu hareketleri hayatta yapamam demiştimve çok değil bir kaç ay sonra hareketleri onlar kadar kolay yapmaya başlamıştım.
             Geceleri dişlerimi gıcırdatırdım, hatta sabahları uyandığımda çenemin ağrıdığını hissederdim, ağrıdan kahvaltı yapamadığım günlerim olmuştu. Bu DVD'yi düzenli uygulamaya başlayınca diş gıcırdatmalarım ve ellerimi sıkmalarım tamamen ortadan kalktı. Şu anda bile çok nadir yaşarım bunları.
             DVD'yi uygulamanın bir diğer yararı ise mide ve bağırsaklarımın çok iyi çalıştığını farketmem oldu. Ara ara kabızlık sorunu çekerdim. Bu çalışmayı düzenli uygulayınca sorunumun tamamen ortadan kalktığını farkettim.
             Son olarak bu DVD'yle hiç diyet uygulamadan sekiz kilo verdim. Bunu nasıl başardım bilemiyorum. Yıllar sonra yine çok düzenli yoga yaptım ama bu şekilde kilo veremedim. Sanırım kilo vereceğim beklentisi kilo vermemi engelledi. İnternetten yaptığım araştırmalardan şunu gördüm, düzenli yoga yapan kişilerin ideal kilosuna kavuştuğunu yazıyordu. Kilo almakta güçlük çeken kişiler bile düzenli uygulamalarla kilo almış ve ideal kilosuna kavuşmuş.

              Eski deneyimlerimi düşünerek dün şuna karar verdim. Pilates araç gereçlerim gelene kadar boş durmayayım, düzenli yoga ve yürüyüş yapayım. Dün olduğu gibi bugünde kararımı uyguladım. Okuldan sonra 30 dakika yürüyüş yaptım ve hemen ardından 45 dakikalık yoga yaptım.

            Bugünkü tek problemim ara ara ortaya çıkan diz kapağı ağrımın yine nüksetmesi oldu. Hemen buz presi yaptım ve kas gevşetici sürdüm. Hareketleri yaparken de diz kapağımı zorlamamaya özen gösterdim. Hiçbir şeyin beni engellemesini istemiyorum. Yapabildiğim kadar sporumu aksatmamaya özen göstereceğim.

           Sizde benim gibi çok hareketli sporlardan hoşlanmıyorsanız, sakin sakin spor yapmak istiyorsanız size yogayı kesinlikle tavsiye ederim. Sadece spor yapmış olmayacaksınız sağlığınıza da kavuşmuş olacaksınız.

0 yorum:

Yorum Gönder