7 Ekim 2014 Salı

Spor ve Beslenme 1

          Müthiş ve güzel bir bayram programından sonra uzun süredir yapmak istediğim bir şeyi sizinle paylaşmak istiyorum.
             Bugün yeni bir etiket oluşturdum: "Spor ve Beslenme Günlüğü". Bunu oluşturmamda ki temel etken kendimi motive etmek aslında. Çok uzun süredir fazla kilolardan şikayetçiydim, ne yapılması gerektiğini biliyordum ( bununla ilgili onlarca kitap okudum diyebilirim) ama bir türlü motive olupta bu yaşam tarzına başlayamıyordum. Bunun en önemli nedenlerinden biri ağır diyet programlarıydı. Bunların hiçbirini uygulamayı düşünmüyorum.
              
           Uzun okuma ve araştırmalarımdan sonra şunlara karar verdim:

  •          Bana uygun olan bir beslenme tarzı oluşturmak: Yani diyet yapmamak, istediğimi yemek ama az yemek. 
  •          Bol bol alkali su içmek, yani karbonatlı ve limonlu su içmek: Kuzinim Başak limonlu su içerek Rosa hastalığını yenmiş. Cildi o kadar güzelleşmişki ben fondöten sürmüş zannettim. Limonlu su içmemdeki tek neden kilo vermek değil vücudu temizlemek ve vücudun alkali seviyesini yükseltmek. Bayramın ilk gününden beri düzenli olarak limonlu su içiyorum. Bardağıma bir limon dilimi atıyorum ve gün boyu suyumu tazaleyerek içiyorum. 
  •            Günlük hareketleri arttırmak: İşte en çok üzerinde durmak istediğim konu bu. Son derece hareketsiz olduğum için son yıllarda çok kilo aldım. Önce yürüyüşlere başlamayı düşünüyorum. Okuldan her çıktığımda en az yirmi-otuz dakika yürümeye karar verdim. Sonrasında da eve gelmeyi ve pilates yapmayı düşünüyorum.Pilatesle ilgili malzemeleri araştırdım internette ve en ekonomik olarak Ebru Şallı'nın sitesini buldum. Hatta pilates setleri var orada, içinde hem CD'leri hem de pilates araç ve gereçleri var. En kapsamlısını seçip sipariş verdim. Siparişlerim gelene kadar ben düzenli yürüyüşlerimi yapacağım.
  •            Günlük olarak yediklerimi ve hareketlerimi burada düzenli olarak yazmak ve paylaşmak: Tabiki amaç kendimi motive etmek. Ama belki sizlerde bana eşlik etmek isteyebilirsiniz. Böylece hep birlikte bir terapi grubu oluşturmuş oluruz. Kilomu buraya yazmayacağım. O bir olumsuzluk diye düşünüyorum. Ben zayıfladığımı sadece kıyafetlerimden anlamak istiyorum. Dolabımda iki beden küçük ve üç beden küçük pantolon ve eteklerim var onlara girmeye başlayınca tartılmayı düşünüyorum. 
          

2 yorum:

melda dedi ki...

En dogru kararı vermişsin, destekliyorum, limonlu suyu ben de deneyecegim, arada bir karbonatl8 iciyordum zaten,.Burdan takip edecegim seni

Derdest fikirler dedi ki...

Yürüyüşlerime ve spora başladım, alkali suyuda bayram boyunca yaptım ve içmeye devam ediyorum. Hiçbir şeyi ertelemeden aynen uyguluyorum Meldacığım.

Yorum Gönder