22 Ekim 2014 Çarşamba

A Better Life / Daha İyi Bir Yaşam


          Müthiş bir film çok severek izledim. Festival tadında olan bu film 2011 yapımı. Amerikan rüyasının nasıl bir kabus olduğunu anlatıyor. Özellikle baba rolündeki Demian Bichir'in performansı müthiş. Hani O,  olmasaydı film bu kadar güzel olabilir miydi bilemiyorum?

     Filmde Amerika'ya kaçak yollarla gelmiş bir babanın yaşadığı sıkıntıları anlatıyor. Film, ucuz iş gücüyle boğaz tokluğuna yaşanan hayatı anlatırken bir yandan da kenar mahallerde ki çeteleri de gözler önüne seriyor.

   
           Bir yandan oğluyla yaşadığı sıkıntılar bir yandan kaçak yaşamanın verdiği sıkıntı bir yandan da daha iyi bir hayat için kurulan ümitler, hayaller ve planlar. Yaşadığı onca olumsuzluğa rağmen her şeyi iyi yöntemlerle çözmeye çalışan, dürüstlüğünden taviz vermeyen bu baba, beni çok derinden etkiledi. Filmin daha ilk sahnelerinde babanın mimikleri, yüz ifadesi aklınıza öyle bir kazınıyor ki üzerinden zaman geçmesine rağmen bu görüntüyü zihninizden silemiyorsunuz.Filmi çok fazla anlatmak istemiyorum. Çünkü izlemenizi gerçekten çok istiyorum. Şimdiden iyi seyirler diliyorum...

0 yorum:

Yorum Gönder