27 Eylül 2014 Cumartesi

Uzun Hikaye

        Hem kitabını okudum hem de filmini izledim. Kitabın yazarı Mustafa Kutlu genelde hikayeler yazar. Kesinlikle tavsiye ederim çok güzel kitapları ve hikayeleri var. Tadı damağımda kalan hikayelerinden biri de Uzun Hikaye'ydi.

  
     İnsanlar önce kitabını okur sonra filmini izler. Bende ise durum tam tersi oldu. Bunun önce filmini izledim sonra kitabını okudum. Kitabını okuyunca senaryo da bazı şeylere sadık kalmadıklarını gördüm. Yine de filmi çok beğendim.

           Filmin yönetmeni ve yapımcısı Osman Sınav. Senaristi Yiğit Güralp. Oyuncu kadrosu ise oldukça zengin: Başrollerde Kenan İmirzalıoğlu ve Tuğçe Kazaz  var. Kenan İmirzalıoğlu'nun performansını çok beğendim, Tuğçe Kazaz yanında çok sönük kalmış ( oyunculuğunu hiç beğenmedim, keşke başka birini oynatsalarmış). Filmi tek başına Kenan İmirzalıoğlu götürüyor diyebilirim. Diğer rollerde Altan Erkekli, Güven Kıraç, Zafer Algöz, Mahir Günşiray, Mustafa Alabora ve Cihat Tamer var. Hepsinin oyunculuğu kaliteli olduğu için ortaya da çok kaliteli bir film çıkmış.
         Muhteşem bir aşk ve aile filmi diyebilirim. Film, Bulgaristan göçmeni olan Ali ve Münire'nin aşkıyla başlıyor. Münire'nin ailesi evlenmelerine izin vermeyince iki sevgili kaçarlar. Mutlu bir evlilikleri olur.  Ali'nin adalete ve eşitliğe olan bağlılığı gittiği her yerde sevilmesine ve nefret edilmesine neden olur. Bu da ailenin sık sık yer değiştirmesine neden olur. Filmin çekimleri, Adapazarı, Kütahya, Ayvalık, Altınoluk, Cumalıkızık ve Bursa'da yapılmış. Çekimlere de bayıldım, çok nostaljik bir hava yaratılmış. 
         Filmi izledikten sonra günlerce filmin müziğini dinledim. Bildik bir şarkı;  "Ah Bu Gönül Şarkıları" filmin ana müziği, söyleyen de muhteşem söylemiş. İzlemediyseniz mutlaka izleyin bu filmi, tadı damağınızda kalacak. Etkisinden uzun süre kurtulamayacaksınız. İyi seyirler...


         

0 yorum:

Yorum Gönder