23 Haziran 2014 Pazartesi

Bir Hıristiyan Masalı

                 Thyke kitap grubumuzun haziran ayı kitabı Mine Kırıkkanat'ın Bir Hıristiyan Masalı adlı kitabıydı. Hıristiyanlıkta Konstantin'in vasiyeti adı altında yayınlanan sahte bir belgenin tarihte nelere yol açtığını ve bu sahte belgenin gerek din adamları gerekse siyaset adamları tarafından nasıl kullanıldığını anlatan bir kitap.


          Kitabı okurken İstanbul'un hıristiyanlar için ne kadar önemli bir rol oynadığını görüyorsunuz. Hatta belki ilerde sırf bu yüzden İstanbul'un, çeşitli tehliklerle ya da fırsatlarla karşılaşabileceğini de anlıyorsunuz. Katolikler içinVatikan neyse Ortodokslar için de İstanbul o. Aslında Türkiye bu durumu fırsata çevirebilir diyor yazar. Ama bu ülke ne zaman tarihini bildi ki fırsatları da değerlendirsin. Bilmediği için fırsat felakete de yol açabilir yani güzel İstanbul'umuz bizim olmaktan çıkabilir de -ki kuzeyde Rusya böyle bir tehlike yaratabilir diyor yazar. Çok da şaşmamak lazım çünkü tarihe baktığımızda Rusya'nın hep sıcak denizlerde dolayısıyla da anadolu topraklarında gözü olduğunu çok iyi biliyoruz.
        Kitapta beni en çok etkileyen şey ( belki İstanbul'a olan sevgimden dolayı) İstanbul'un Roma İmparatorluğu sırasında yaşadığı yalnızlık ve çaresizlik oldu. Gerek 1. Haçlı Sefer'inde uğradığı yıkım ve felaket gerekse İstanbul'un fethi sırasında yaşadığı çaresizlik çok üzdü beni. Hatta son imparator Konstantin'in askerleriyle birlikte cephede savaştığı cesedinin ise bulunamadığı söylenir. Büyük bir olasılıkla askerleriyle birlikte toplu bir mezarın içinde olduğu düşünülüyor. Yapayalnız kalan ve kanının son damlasına kadar da savaşan bir imparator. Hem cesur hem yalnız hem de acınacak halde...
         Kitabın son bölümünde ise Doğu Roma İmparatorluğu'na neden Bizans İmparatorluğu adının verildiğini öğrendim. Doğrusunu isterseniz bilmediğim bir bilgiydi beni çok şaşırttı. Batı, koskoca Roma İmparatorluğu'nun Türkler tarafından yenilmesini hazmedememiş, hele hele İstanbul'un müslümanların eline geçişini sindirememiş, yaşadıkları büyük travmayı azaltabilmek için Doğu Roma İmparatorluğu'nun adını Bizans İmparatorluğu olarak değiştirmiş. Böylece Türkler Roma İmparatorluğu'nu değil Bizans'ı yıkmış olmuş. Hem trajik hem de komik ama gerçek bu.
        Mine Kırıkkanat'ı ilk kez okuyorum. Kalemini çok beğendim, diğer kitaplarını da okumaya karar verdim.
       Araştırma kitapları okumaktan zevk alıyorsanız size bu kitabı önerebilirim. Bu arada dili son derece akıcı ve rahat okunan bir kitap.

1 yorum:

fatma dedi ki...

Evet okunmaya değer olduğunu inceleme yazından sonra anladım canım, teşekkürler...

Yorum Gönder