28 Mayıs 2014 Çarşamba

Kim Korkar Hain Kurttan


        Hafta sonu Oyun Atölyesi'ndeydim.İzlediğim oyunu Edward Albee yazmış ve Hira Tekindor yönetmiş. Oyuncular ise Zerrin Tekindor, Tardu Flordun, Nilperi Şahinkaya ve Şükrü Özyıldız'dı.
        Kim Korkar Hain Kurttan oyunu üç perdelik ve 135 dakikalık bir oyun. Oyun Martha ve George'un artık yıkılmaya yüz tutmuş evliliğini anlatıyor. Birbiriyle olamayan ama birbirinden ayrılamayan bir çifti izledik. Aslında çevremizde bu şekilde pek çok ilişki ve evlilik var. Türkiye'de hayatlarını birbirine zindan eden pek çok karı koca var. Ayrılmıyorlar ve hatta birbirlerine yaşamı zorlaştırmak için sürekli çaba sarfediyorlar. Yani anlayacağınız Türkiye'de bol miktarda Martha ve George'lar var.
        Ben kadın-erkek ilişkisini konu edinen ve sadece bunu anlatan şeylerden pek hoşlanmıyorum. Sadece aşka veya ilişkiye endeksli şeyler bana sıkıcı geliyor. Eğer bir aşk kitabı okuyacaksam, bu kitap pek çok şey içermeli ve bana bir şeyler katmalı. İşte bu nedenle bu oyun bana son derece sıkıcı geldi ve beğenmedim. Ama oyunculuklar süperdi. Özellikle Zerrin Tekindor'a hayran kaldım. O'nu sahnede ilk kez izledim ve müthiş etkilendim. Türkiye böyle sanatçılara sahip olduğu için çok şanslı tabi biz izleyiciler de çok şanslıyız. Tardu Flordun'u da çok beğendim. Fakat diğer iki sanatçı için aynı şeyi ne yazık ki söyleyemeyeceğim.
           Eğer evlilik ve aşk konularından hoşlanıyorsanız ve çok iyi bir oyunculuk görmek istiyorsanız bence bu oyuna gidin ve Zerrin Tekindor'u izleyin. Benim gibi oyunu beğenmeseniz de Zerrin Tekindor'u ayakta alkışlayacağınızdan eminim.

2 yorum:

Meltem D. dedi ki...

Zerrin Tekindor hayranıyım ben Fatoş çok merak ettim oyunu.

Derdest fikirler dedi ki...

Oyunu pek beğenmedim Meltem ama Zerrin Tekindor müthişti.

Yorum Gönder