7 Mart 2014 Cuma

Acı Çikolata

 
         Bu sıralar kitap okuma hızımı arttırdım galiba. Artık kitapları bir günde okur oldum. 274 sayfalık bu kitabı nasıl bitirdim diye şaşırırken, kendi soruma kendim cevap buldum. Çünkü denildiği kadar kalın bir kitap değil hatta aralarda çok sayıda boş sayfası var. Hikaye de sürükleyici olunca elimden bırakamadım ve bitiriverdim.
       Kitabın yazarı Meksikalı bir bayan yazar adı, Laura Esquıvel. Günlük yaşamında da mutfağa çok önem veren bir kişi olduğu için bunu ilk kitabı olan Acı Çikolata'ya da yansıtmış. Kitabı 1889 yılında yayınlanmış. Sanırım kitabın orijinal ismi bu değilmiş. Hislerin uç noktası anlamına gelen bir deyimmiş. Kitabın öyküsü tam da bunu anlatıyor; yemeklerle hisler arasındaki bağlantıyı.
      Kitabın baş kahramanı mutfakta harikalar yaratan Tita. Mama Elena'nın son çocuğu ve geleneğe göre son kız olduğu için evlenmeyecek ve anneye bakacaktır. Annesi de tam bir kabus. Kızına hayatı dar eden bir kadın. Kitabın diğer kahramanı Tita'nın aşkı Pedro. Pedro sırf Tita'yla yakın olabilmek için Tita'nın ablasıyla evlenir. Çünkü Mama Elena O'na bu teklifi yapmıştır: "Tita bana bakmakla görevli o yüzden evlenemez istersen ablasıyla evlenebilirsin." Hayatı boyunca evlendiği kadını sevmez ve hep Tita'nın aşkıyla yaşar.
           Okumak isterseniz diye kitabın çok detayına girmeyeceğim. Ama şunu söyleyebilirim. Masalsı bir kitap. İçinde doğaüstü olayların olduğu zaman zaman fantastik hale gelen bir kitap. Sıradan bir ev yaşamı ama doğaüstü güçlerle enteresan hale getirilmiş. Kitabın başında da aynen şöyle yazıyor; " İçinde yemek tarifleri, aşk öyküleri ve kocakarı ilaçları bulunan tefrika roman." Yemek tarifleri damak zevkime hiç uygun değil. Hatta bazı bölümlerde malzemeleri gördüğümde şoka girdim. Mesela çikolata ve sarmısak bir arada kullanılıyor. Iyyyy... Yemek tariflerini çok tutmasam da ben yazarı ve kitabı beğendim. Bu nedenle okumanızı  tavsiye ederim.

2 yorum:

Semihal Tüzüner dedi ki...

sevgili arkadaşım,benim bu kitabı okumam lazım.Zira yemek tariflerini değerlendirebilirim.

Derdest fikirler dedi ki...

Çok seveceğini ve beğeneceğini düşünüyorum ama yemek tariflerinin seni pek açmayacağına inanıyorum. Bizim damak zevkimize hiç uygun değil.

Yorum Gönder