27 Şubat 2014 Perşembe

İstanbul Efendisi



         Geçen yıl izlediğim Şehir Tiyatrolarına ait bir oyun. Oyunun yazarı Musahipzade Celal, Osmanlı İmparatorluğu'nun Lale Devri zamanını yansıtan müzikli eğlenceli bir oyun. Oyunun yönetmeni ise Engin Alkan. Oyun, oldukça kalabalık bir oyuncu kadrosuna sahip. Oyuncular içinde benim en çok beğendiklerim ise kadı ve kadının zeka özürlü oğluydu. Her ikisi de çok doğal ve gerçekçiydi.
          İki perdelik ve 2 saat 45 dakika süren bu oyunun ilk yarısında gerek müziğin etkisi gerekse kullanılan dilden dolayı söylenen sözleri anlamakta güçlük çektim ( hatta çoğunu anlamadım dersem yeridir). İkinci yarıda sanırım bu duruma alıştım ve konuşulanları anlamaya bşlayınca oyundan daha çok keyif aldım.
         Oyunun konusu kadar dekor, kostüm ve müzikler de harikaydı. Müzik olarak ise Türk Sanat müziğinin popüler parçaları seçilmişti. Mesela Çile Bülbülüm Çile gibi. Ama seçilen her parça kesinlikle oyunun konusuyla ilgiliydi. Çile Bülbülüm Çile'de falaka sahnesinde kullanılıyordu.
          Özellikle müzikal oyunları seviyorsanız mutlaka gidin kaçırmayın derim.

0 yorum:

Yorum Gönder